There was an error in this gadget

Friday, June 24, 2011

ucapan maaf

mungkin pelik sikit ngan tajuk tu..tp tu la yg sy nk ckapkan..MAAF bnyak2 kat kawan2 lau sy ada mnyinggungkn perasaan hati n sanubari..mungkin berkata-kata tanpa berpikir akibatnye..mungkin bercakap ikut sedap jah..hhuhu..sy insan manusia yg lemah yg x nampak kesalahan diri sendiri..MAAF diatas setiap kesilapan dan keegoaan ni..^_^

Sunday, June 19, 2011

selamat hari abah

lama da x update blog..ase cam mlas etep nk mnulis..huhu..tp sempena hari bapa ni,nk tulis r ckit2..sy bukan lah asal dari keluarga yg senang,keluarga biasa2 je..umi x kerja,abah sorang je kja..lagipun abah bknnye keja pegawai..abah pekeja rendah jah..tp sape pun abah sy,sy tetap bangga sgt333 ngan die n bersyukur allah memilih dia sbagai abah utk sy...alhamdulillah.die telah berjaya mnjga kluarga dgn baik,memberi didikan rohani n jasmani,bertanggungjawab,n tegas (tu yg penting)..skg ni kan sy ngah cti,nk tnggu msuk kuantan bln 9 nnt,so banyk hari cti..planning nye nk keja sbb dlm kpala fikir mesti bnyk duit nk guna nnt,nk blibku n duit blanja before  msuk jpa..huhu..tp abah ckap buat lsen r dlu..x pe,abah dah simpan da duit utk T wat lesen..time tuh da rse sebak sgt dlam ati tgk abah tp control je..so,sy ikut je la ckap abah..wat lsen utk cti nih..then,bile tgk list2 bku yg nk dibeli nnt,trus terfikir blik nk keja..hasrat hati ini pun diusulkan kat umi hari  ni.umi berbelah bahagi nk bg,die ckap tnye abah,,then abah dtg kat sy..die ckap "x perlu la kak T kijo,abah dah keja siang n malam dah".masa tuh trus hati tersentuh n sgt sebak cam nk mngalir air mata tgk pengorbanan abah..tp still control macho sbb depan umi n abah..da la sy ni jenis mudah menumpahkan airmata..aduyaii...abah snggup bersusah payah demi anak2..die x nk anak2 die susah pyah, n die risau gak lau ank pompuan die kuar keja..lagipun bg die,slagi abah boleh keja,abah keja demi anak2..PENGORBANAN ABAH SUSAH UTK DI BAYAR..DAN X AKAN TERBAYAR..ABAH, T SAYANG ABAH..^_^
P/s:sayangi lah ayah kita..hargai mereka..bukan dihari bapa shaja tetapi tiap2 hari kerna sebenarnya hari-hari adalah hari ibubapa..hormati,syangi,hargai mereka sebelum mereka menutup mata..ya allah,kau berikan la ibubapa ku kesihatan yg baik,umur yg pnjag,rezki yg melimpah luah,kebahagian dan kerahmatan hidup dunia n akhirat..ameen..luv ur dad k..^_^